Go Back   Hardware Canucks > CASES & COOLING > Water Cooling

    
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Old November 29, 2011, 02:58 PM
Rookie
 
Join Date: May 2011
Posts: 4
Question Please Help a noob with H50 watercooling mod

Hi guys

Im fairly new to water-cooling with custom loops and stuff
i got my hands on a used H50 and i was thinking about modding it

like this

Ultimate H50 Mod Guide for Noobs


currently i have Antec Khule 920

this is my set up for the moment and it is a work in progress....
soory about the bad picture qulity. after updating to IOS 5 my Iphone camera quality is shit...Damn you apple damn you...






so this is my question :D


currently i have a Red LED strip to light up the system

if iam planning to use Feser One - UV ORANGE - F1 - Coolant...will it glow with out adding a cold cathode cause personaly i think they are too bright for my taste..
i alreday have a pair of Red Logisys 12 inch cathodes which i removed after putting in the LED strip

Let me know. thanks a lot in advance for your time
Reply With Quote
  #2 (permalink)  
Old November 29, 2011, 06:27 PM
Rookie
 
Join Date: Jun 2011
Location: Montreal
Posts: 30

My System Specs

Default

With UV coolant you need a ultraviolet light source. I don't know much about the H50 but using dyes in a high restriction (injection plate) water block might cause buildup and I believe orange and pink dyes are the worst for staining. Color also fade away with time. I'm sure a more experience water cooling guru will chime in.
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Old November 29, 2011, 08:25 PM
Rookie
 
Join Date: May 2011
Posts: 4
Default

yikes!!! that sounds bad...
Yeah true that brother waiting for a water cooling GURU to respond


how about this one...what if i buy this ????

12" DUAL UV-BLACK COLD CATHODE LIGHT KIT CCFL COMPUTER | eBay

seems to be purperlish

Last edited by hellire666; November 29, 2011 at 08:32 PM.
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Old November 29, 2011, 08:57 PM
KaptCrunch's Avatar
Hall Of Fame
 
Join Date: Feb 2008
Location: Ontario
Posts: 2,955
Default

go with active ultraviolet tubing and keep fluid pure
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Old November 30, 2011, 03:06 PM
Rookie
 
Join Date: May 2011
Posts: 4
Default

hmmmm thats a good idia

what if i get a Resouver that has a pump in it like the ..

XSPC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump | eBay


will it help with a Flo since i read that the pump in H50 is lame

will it be an issue if i have 2 different pumps in the loop?
i dont have any experience with this but my spider sense says it will be a problem :P
Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Questions for a watercooling noob Spblue Water Cooling 24 December 31, 2009 03:29 PM
noob help for i7-860 OC Sandro_Bit Overclocking, Tweaking and Benchmarking 2 September 24, 2009 01:40 PM
help a noob out jtf2 Audio 40 August 27, 2009 09:54 PM
A watercooling noob! implosion222 Case Mods, Worklog & Gallery 11 October 20, 2008 01:29 PM
WaterKegIII Extreme external Watercooling unit, Watercooling stuff Apollo4g Buy/Sell & Trade 9 June 9, 2008 09:49 PM